Nog geen zomer - Reisverslag uit Yusufeli, Turkije van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Nog geen zomer - Reisverslag uit Yusufeli, Turkije van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Nog geen zomer

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

12 April 2017 | Turkije, Yusufeli

In diverse berichten, op internet, Facebook en Instagram zie ik vooral veel zonnige foto's voorbij komen. Het lijkt er op dat in een groot deel van Europa het voorjaar is losgebarsten. Maar hier in het mooie Turkije nog niet.

We zien regelmatig sneeuw vallen, hebben nog nachten met temperaturen van onder nul en lopen nog bijna dagelijks met onze winterjas aan. Gelukkig hebben we onze skibroekken (die we wel bij ons hebben) nog niet tevoorschijn hoeven toveren.

Inmiddels hebben we bijna de hele zwarte zee kust afgereden en veel leuke, mooie of bijzondere steden en dorpjes gezien. De Turkse keuken bevalt ons prima. Aan seafood wagen we ons nagenoeg niet, wel aan pides, kofte, donner en kumpir. En aan thee natuurlijk. In kleine glaasjes met drap onder in. Iehhhh.

Vaak slapen we in de buurt van een moskee. Die ervoor zorgt dat we vroeg wakker gemaakt worden. Van Erik mag ik niet eerder opstaan voordat het buiten licht is. Maar omdat we er vaak ook al bijtijds in liggen is dat een behoorlijke opgave voor mij. Er is ook nog zoveel te doen, te zien en te ontdekken dat er 'no time to waste' is.

Inmiddels zijn we bijna in Georgië aangekomen. Nog geen duidelijk beeld van dit land in de Caucasus maar hier willen we de paasdagen doorbrengen.

• 12 April 2017 - 22:04

Lengte En Bert:

Nee nog geen zomer het is nog maar april ook. Mooi filmpje op Instagram! Vandaag hier ook guur en koud. Fijne paasdagen in Georgië!!

• 12 April 2017 - 22:09

Viola:

Mooi verhaal weer, die van de bingo trouwens ook van Erik!

Fijne paasdagen!
    Groetjes,
    Viola

• 15 April 2017 - 21:21

Nelleke:

Leuk om jullie te volgen, fijne paasdagen in Georgië

• 17 April 2017 - 20:09

Sonja:

Ik geniet van jullie verhalen en foto's! Ik zou direct willen ruilen. Veel plezier nog! Groetjes, Sonja

• 18 April 2017 - 08:05

Edwin:

Ben benieuwd hoe het in Georgie is.