Nog 4 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Nog 4 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Nog 4 weken

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

02 Maart 2017 | Nederland, Amsterdam

Een van de meest gestelde vragen de laatste tijd is eigenlijk wel waar we nou precies naar toe gaan. Meestal maken we ons er makkelijk van af door te zeggen dat we de Silk Road gaan rijden. Of een deel daarvan. Maar hier dan even een korte beschrijving van het plan de komende 4 maanden.

Hoeveel moois en leuks we de eerste dagen ook tegen komen, Europa is transit. Via Griekenland gaan we richting Azie en maken we de oversteek per ferry naar Turkije. Ons eerste land onderweg met visumplicht. Dat klinkt direct avontuurlijk.

Vanuit Turkije naar de Caucasus. Omdat de grens tussen Turkije en Armenie dicht is, gaan we aan de noordkant Turkije uit en via Georgie Armenie in. Dat zal zo rond Pasen zijn. Vanuit Armenie naar Iran, waar ik vanaf dat moment ook gesluierd rond moet lopen. Ik heb daar op de ambassade al wat mee geoefend en ben er van overtuigd dat dat wel went. Nu maar hopen dat het eind april nog niet zo heel warm is daar. En dat we mooi voor ramadan Iran uit zijn.

Dan staan de 'Stans' op het programma; Turkmenistan, Uzbekistan, Tadzjikistan, Kirgystan en Kazachstan. Ohja en Erik zijn droom: het rijden van de Pamir Highway. En dan wordt het al weer tijd om aan de terugweg te beginnen. Het idee om via Mongolie naar het Baikal meer te rijden is toch iets te ambitieus gezien onze beschikbare tijd.

In een rechte streep zullen we in juli westwaarts door Rusland rijden om eind van die maand hopelijk weer in Nederland aan te komen.

Leuk als jullie ons onderweg blijven volgen!

• 03 Maart 2017 - 20:17

Bert En Leny :

Dat is mooi dat we in deze aflevering kunnen lezen wat jullie geplande route zal zijn. Natuurlijk zullen we jullie blijven volgen.

• 04 Maart 2017 - 08:29

Jeroen:

Ik heb deze site weer gevonden! Ik kan jullie avonturen dus volgen! Goede reis!

• 05 Maart 2017 - 13:01

Annette:

Klinkt heel mooi, maar zal toch binnenkort de atlas er bij pakken om te zien waar die landen nu echt liggen.
    Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en hele goede reis!!

• 06 Maart 2017 - 20:52

Astrid:

De tijd vliegt. Nog minder dan 4 weken. Succes met laatste voorbereidingen en afsluiten van "dingen". Xx