Das Schnitzelparadies - Reisverslag uit Kara, Togo van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Das Schnitzelparadies - Reisverslag uit Kara, Togo van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Das Schnitzelparadies

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

05 Juli 2008 | Togo, Kara

Nadat we uit Accra zijn vertrokken zijn we op weg gegaan naar de Volta regio. Daar hebben we een nacht in Akasombo aan de Volta rivier overnacht en de volgende dag verder gereden naar de Wli watervallen. Daar wilden we een hike van een uur of 2 gaan doen naar de bovenste waterval. We waren nog maar net aan onze weg omhoog begonnen toen de gids aangaf dat Ellen de top nooit zou halen. Voor alle zekerheid zijn we toen maar weer naar beneden gegaan. Dat voorspelt dus weinig goeds voor de Kilimanjaro!

Onze verklaring is dat de gids er zelf geen zin in had. De dag ervoor was namelijk een nationale feestdag in Ghana en er werd flink gefeest. Waarschijnlijk had onze gids zelf zo'n kater dat hij de hike niet zag zitten.

Door bergachtig gebied zijn we de grens met Togo gepasseerd. In deze regio wordt veel koffie verbouwd. Das Togoland heeft de twijfelachtige eer ons te hebben getrakteerd op onze eerste lekke band.

Qua landschap is Togo erg mooi. We rijden er dan ook met plezier rond. Ook de mensen zijn erg aardig, alleen het Frans is wel weer even wennen. Zeker nu Milan er niet meer bij is om de ingewikkelde communicatie voor zijn rekening te nemen. We redden ons er wel mee en zo heel af en toe kun je zelfs met Duits terecht. Ook aan de aanwezigheid van schnitzels op het menu kun je merken dat onze oosterburen hier een tijdje hebben gezeten.

Vanuit Kara gaan we nog iets verder naar het noorden om daarna zuidwaarts naar de Togolese kust te rijden. Daar zullen we dan Benin inrijden en een paar dagen aan de kust doorbrengen.

• 05 Juli 2008 - 18:19

Leny En Bert:

Ik neem aan dat de band weer gerepareerd is. Ellen je moet wel een beetje trainen hoor en veel schnitzels eten. Lieve groetjes en veel veilige kilometers! Leuke foto's de vorige keer. papa en mama

• 06 Juli 2008 - 11:41

Dini En Gerrit:

Hoi,
    Mooie verhalen zijn dat van jullie. Ook de foto's zijn erg leuk.

Gr. Pa en Ma

• 07 Juli 2008 - 10:45

Minke Verberk:

Hoi Ellen en Erik
    Ik vind het ontzettend leuk om over jullie avonturen te lezen. Geniet er maar van. Hartelijke groeten, Leo en Minke.

• 14 Juli 2008 - 11:12

Tom Kienhuis:

Dag Erik en Ellen, goed om te lezen die mooie verhalen!Zelf moet ik nog 2 dagen wachten op mn vakantie naar mexico. Woon sinds mei in amsterdam, wat zeer relax is. Het hotelleven is nu dus ook voor mij voorbij.
    Groet en succes,

Tom