Weer terug in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Weer terug in Accra - Reisverslag uit Accra, Ghana van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Weer terug in Accra

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

28 Juni 2008 | Ghana, Accra

Nadat we 2 weken geleden uit Accra zijn weg gegaan, hebben we op ons gemak de kustregio eens goed bekeken; Kokrobite, Anomabo, Dixcove en Axim. Allemaal heerlijke plaatsen waar we aan het strand konden camperen en waar we de drie maaltijden per dag ons goed lieten smaken. Ons bruine kleurtje is ook weer wat aangescherpt. Het EK is redelijk aan ons voorbij gegaan. Nederland - Rusland hebben we via de radio kunnen volgen.

Als uitstapje zijn we naar Kakum NP geweest. Daar is een mooie hangbrug gemaakt waar je door de toppen van het regenwoud kunt lopen. Geen wildlife gezien, maar wel een mooie tocht. Vanuit Axim zijn we ook vertrokken naar de Domana rockshrine. Een rotsformatie midden in het regenwoud. Daarna zouden we met een bootje terug gevaren worden, maar omdat het hoog water was, zouden we ineens meer moeten betalen. Na wat heen en weer gepraat toch maar iets betaald omdat de tocht toch wel de moeite waard was.

Toch nog wat verder het binnenland ingegaan; lake Busumtwi vlakbij Kumasi. Om hier te komen werd de weg weer eens geblokkeerd door een semi officieel uitziende guard. Omdat we het niet helemaal vertrouwden of we wel of niet zouden betalen, we blijven toch Nederlanders, maar met groot geld betaald. Toen bleek dat ze geen wisselgeld hadden, kregen wij de indruk dat wij de eersten die dag zouden zijn die zouden betalen, dus gristen we onze 10 cedi uit hun handen en zijn door de afzetting heen gereden.

Het krater meer zelf, was heel mooi. We waren de enige gasten en hebben ons eens heerlijk vermaakt met spelletjes Rummikub en Scrabble (in het Duits). We hebben ons zelfs vermaakt met een paar potjes tafeltennis; wat een activiteiten op 1 dag.

Gisteren hebben we nog een uitstapje gemaakt naar de Boti watervallen. De watervallen zelf waren niet heel spectaculair. We hebben ook nog een hike gedaan naar een champignon rots. Dit was wel weer heel grappig. Minder leuk was dat het ging storten van de regen. Toen we bijna bij het einde waren, ben ik ook nog gaan liggen vallen in de modder. Maar...vandaag zijn we weer terug in de bewoonde wereld in Accra. We hebben vanmorgen heerlijk boodschappen gedaan in een winkel (!) en de tweede was zit alweer in de wasmachine.

Na het weekend krijgen we een Ghanees Internationaal rijbewijs en vertrekken we richting ons volgende land: Togo.

• 28 Juni 2008 - 20:50

Jeroen:

FIPO!
    Gave foto's en verhalen weer van jullie! Het lijkt me ook fijn om onder zo'n palm te liggen! Jammer dat er in Hardinxveld niet van zulke palmen zijn....
    We blijven jullie volgen! Onze vakantie zit er ook aan te komen....Ook wij gaan naar het zuiden: de Peel! Limboland!
    Tot gauw!

• 29 Juni 2008 - 16:27

Mariska:

Hoi E&E, elkaar inmiddels uitgebreid gesproken. Ben benieuwd naar de nieuwe lading foto´s die onderweg is. Veel succes bij het vervolg van jullie trip! Liefs, Mariska

• 29 Juni 2008 - 19:01

Patrick En Ine:

He Ellen en Erik! Leuk om even te lezen waar jullie nu uithangen. Volgens ons loopt het voorspoedig allemaal... Tip: als jullie in Togo of Benin zijn, probeer dan op audientie te gaan bij een Chief. Moeite waard! Wij zijn zelf net in Malawi aangekomen. Superleuke tijd gehad in Zambia; (zie www.bushbush.nl). Veel plezier verder!

• 30 Juni 2008 - 19:14

Viola:

Wat een leuke foto's! Ziet er allemaal heel relaxed uit. Wat een verhaal weer over die guard. Zo maak je wat mee. Veel succes op weg naar jullie volgende plek!

• 01 Juli 2008 - 18:04

Robert:

Heerlijk om al die verhalen te lezen. Aan de foto's te zien zijn jullie ook echt aan het genieten.....geweldig. Veel plezier verder...(maar dat is jullie wel toevertrouwd)

• 03 Juli 2008 - 20:40

Leny En Bert:

Lekker gekletst met elkaar. Ben benieuwd waar jullie inmiddels al aangeland zijn. Hopelijk gaat het allemaal goed en hebben jullie een veilige reis naar de volgende bestemming. CD met foto's zijn mooi. Veel lieve groeten papa en mama

• 04 Juli 2008 - 14:46

Henriette De Deugd:

hoi ellen en erik.
    Fijn om te zien dat het goed gaat en leuk is.geniet nog maar lekker .liefs fam.deugd.