Voodoo Country - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Voodoo Country - Reisverslag uit Cotonou, Benin van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Voodoo Country

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

14 Juli 2008 | Benin, Cotonou

Vanuit Kara in Togo zijn we verder naar het noorden gegaan en daarna zuidwaarts naar de kust gereden. De drukte in Lome kon ons niet echt bekoren en we wilden verder naar een wat rustigere plaats rijden. Op de weg hier naar toe kwamen we langs Chez Alize, een overlanders hang out. Volgens de verhalen zou het vervallen zijn maar dat vonden we nog wel meevallen. We zagen ook een tentje staan op het veld en hoopten al op andere overlander. En ja hoor, halverwege de avond kwamen we de 2 Nederlandse motorrijders tegen die we al eerder waren tegen gekomen. Zij vertelden ons ook het leuke nieus dat Milan en Louise niet gaan verschepen maar ook gaan rijden. We zijn dus zeker niet de enigen.

Na Togo zijn we naar Benin gegaan. Omdat we maar een 48 uurs visum aan de grens hadden gekregen moesten we deze in Cotonou laten verlengen. Maar afgeven op donderdag betekent ophalen op maandag, vandaag dus. Zodoende hebben we vier heerlijke dagen doorgebracht aan het strand van Grand Popo. Heerlijk weer en een super lekker zwembad. De oceaan was te ruig om in te zwemmen.

We hebben ons al vele uren gebogen over wegen kaarten en reisgidsen. Alle opties voor visums, planningen, routes, regentijden e.d zijn besproken dus we gaan weer volop genieten en mooie dingen tegemoet.

Als we zometeen het visum te pakken hebben gaan we nog een paar dagen door Benin rijden en wellicht wat van de Voodoo cultuur hier opsnuiven. En dan op naar Nigeria.

Zodoende zit het laatste gedeelte van West Afrika er op. We hebben ruim 17.000 kilometer zonder al te veel problemen gereden en al veel mooie dingen gezien onderweg. De tracks in Marokko, het westen van Mali en Ghana waren tot nu toe echte hoogtepunten. Maar ook het rijden door de Sahara, het afzien in de Sahel en het relaxen aan de kust zijn super.

We zijn inmiddels al ruim 100 dagen onderweg maar kijken allebei erg uit om een nieuw stukje Afrika te gaan ontdekken, Donker Afrika. Het zal zeker niet makkelijk worden; corruptie viert hier hoogtij, de wegen zijn niet altijd perfect en ergens gaan we de regentijd tegenkomen, maar wij hebben er erg veel zin in.

• 14 Juli 2008 - 11:56

Leny En Bert:

Jullie gaan weer goed voorbereid verder met de ontdekkingsreis door Africa. We hopen dat alles goed gaat en wensen jullie nog heel veel veilige kilometers in het donkere Africa! Liefs papa en mama

• 14 Juli 2008 - 12:10

Sander Van Breemen:

Ellen, Erik,

Af en toe kijk ik stiekem even op jullie blog ;)

Fijne plaatjes hoor! Jullie zijn goed bezig…
    Krijg ook wel weer de kriebels als ik die foto's zie en de verhalen lees. Enjoy!

Benin nu dus, al een python aangeraakt? Deze wordt er als een heilig dier beschouwd en de slang aanraken zou geluk brengen. (Ik zou het proberen als ik jullie was :)
    Op naar donker Afrika nu!

Het leven in Nederland is verder saaier dan saai maar dat wisten jullie al...

Wees gegroet!
    Sander

• 14 Juli 2008 - 19:54

Jane En Arnold:

Door omstandigheden zijn wij een poosje uit de lucht geweest. Nu een avondje bijgelezen. Wat indrukwekkend allemaal zeg. Mooie foto's, jullie zien er goed uit???
    Nog heel erg veel plezier.... Liefs Arnold en Jane

• 14 Juli 2008 - 20:52

Heleen:

Hoi Ellen en Erik!
    Leuk om dit allemaal te lezen (Mariska gaf mij de link). Wat een avontuur, super! Indien jullie Yaoundé gaan aandoen, don't hesitate to call me: 00-237-96290483. Wij hebben een grote tuin met zat plaats voor jullie en jullie auto. Of, indien jullie weer even luxe willen: een slaapkamer met airco!
    Groetjes, Heleen
    (& Brice, Jason en Gael)

• 16 Juli 2008 - 19:50

Viola:

KLinkt allemaal reuze spannend, donker Afrika. Zo te zien en te lezen is er volop tijd voor jullie om te genieten. We blijven jullie verhalen met bewondering lezen.
    Groetjes,

leuk om dit allemaal te
    lezen .
    en nu maar veilig door
    Africa.
    en nog heel veel plezier.
    ma en pa.