De schaar er in - Reisverslag uit Bamako, Mali van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu De schaar er in - Reisverslag uit Bamako, Mali van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

De schaar er in

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

29 Mei 2008 | Mali, Bamako

Na een paar dagen bij gekomen te hebben in Gambia, zijn we daarna snel weer in het echte Afrika terecht gekomen. En dit is toch wel heel anders dan wij in Europa gewend zijn.

In het Oosten van Gambia zijn we naar NP Kiang West geweest. De natuur was er mooi maar veel beesten hebben we niet gezien. Daar moeten we toch echt voor naar Oost Afrika. Het enige dat we wel gezien hebben, waren apen. Vanaf het dak van de auto hebben we met ons bord op schoot heerlijk gegeten en naar de apen gekeken. Na het eten ons camp opgemaakt en heerlijk geslapen.

We wilden ook graag een bezoekje brengen aan Georgetown. We moesten hiervoor een ferry nemen om aan de overkant van de rivier te komen. Maar omdat wij buitenlandse nummerplaten hebben, moesten we ook met buitenlands geld betalen. Lees: meer betalen. En dus maar besloten Georgetown te laten voor wat het is, want ook wij kunnen ons geld maar een keer uitgeven.

Nog even een paar dagen in het Oosten van Senegal geweest voor het Niokolo Koba NP. Mooi park en toch al wel wat wild gezien: krokodillen en nijlpaarden. Verder overal veel hagedissen, aapjes en muskieten. We smeren ons suf want malaria ligt op de loer.

Douchen is een ander verhaal. We bushcampen er vrolijk op los wat inhoudt dat we volledig op ons zelf zijn aangewezen. Dit is uiteraard lekker goedkoop maar ook ernstig primitief. En als je dan al eens een campsite hebt, mag je vaak blij zijn met 1 emmer water. Erik is toen maar eens rigoreus met de schaar tekeer gegaan en heeft mijn haar gekortwiekt. Is weer eens wat anders.

Inmiddels zijn we in drie dagen rijden weer in de wat bewoondere wereld van Mali terecht gekomen. We staan nu op een campsite waar we het water met emmers uit een put kunnen halen en waar de wc geen doorspoelfunctie kent. We hebben dus nog een lange weg te gaan. Na Mali gaan we door Burkina Faso naar Ghana en hopen bij Huub en Karen ons weer even een beetje in Europa te kunnen wanen.

• 29 Mei 2008 - 12:37

Gert & Annet:

En waar blijven dan nu die foto's?
    Groetjes Gert en Annet

• 29 Mei 2008 - 13:19

Fotograaf:

Effe dimmen daar in de pruus. Denken jullie soms dat we hier breedband hebben of zo.

• 29 Mei 2008 - 13:21

Ben Broekhuid:

Ellen we willen allemaal wel een foto van je "nieuwe" coupe zien.

Gr Ben Cindy en floor.

• 29 Mei 2008 - 13:59

Leny En Bert:

Dat ziet er relaxed uit in die hangmat. Toch makkelijk als je de kapper bij je hebt dan hoef je het niet aan je moeder te vragen. Fijn dat alles goed gaat. Jullie huis in de Troelstrastraat ziet er nog tof uit. We hadden hier van de week Sahara zand dus ook een beetje woestijn. Sterkte met de warmte en veel plezier,
    mama en papa

• 29 Mei 2008 - 19:23

Jeroen:

Ik zeg: Ellen;Er kan meer haar af!!... Erik is zijn vak misgelopen!
    Gave foto's weer!

• 29 Mei 2008 - 19:54

Denekamp Doarp:

God damn, heerlijk genieten daar dus. Naast al dat bushcamping ook al wat bushtucker gegeten?

We hadden nog niet gereageerd op jullie mooie (lees: erg jaloers!) verhalen, maar we volgen jullie op de voet!

Enjoy, Bart, Joyce & Sam

• 29 Mei 2008 - 21:16

Dutch-Courage:

leuk om te lezen dat jullie nu ook onderweg zijn, veel herkenning voor ons natuurlijk. Heel veel plezier gewenst voor jullie reis. En nog een tip voor Ghana:
    Wli Waterfall lodge N7 06.941 E0 35.318
    een super plek om een paar dagen te relaxen, wandelen en vooral te genieten!

Groetjes

mirjam en Emiel
    www.dutch-courage.eu

• 01 Juni 2008 - 19:21

Hugo & Viola:

Ziet er relaxed uit die hangmat! Wist niet dat Erik ook al talent heeft als kapper! Kan me wel voorstellen dat het met korter haar beter te doen is in die primitieve toestanden.

• 03 Juni 2008 - 20:34

Anne En Reinier:

Hoi hier de motormuizen! Leuk om jullie verslagen te lezen. Wij zijn nu in Kayes en hebben het warm!!! We zijn op weg naar Bamako, dus wie weet komen we elkaar weer es tegen.

• 03 Juni 2008 - 22:09

Huub & Karen:

Europa zou ik het niet noemen maar het is goed uit te houden. Hierbij alvast de coordinaten om bij ons voor de deur uit te komen N5 36.0255 W0 11.0030 ;)