Africa for beginners - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Africa for beginners - Reisverslag uit Serekunda, Gambia van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Africa for beginners

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

20 Mei 2008 | Gambia, Serekunda

Africa for beginners noemt de Lonely Planet Gambia. En daar waren we wel aan toe na alle hectiek in Dakar. In de hele stad was maar een campsite te vinden die duur was, en geen waar voor z'n geld bood. De stad zelf is niet echt geweldig. Overal wilden mensen je wat verkopen of hun winkel in trekken. Maar we hebben het overleefd en binnen een paar uur het visum voor Kameroen gekregen.

Na de Sine Saloum delta zijn we door gereden naar de grens met Gambia en dat ging zo vlot dat we ook maar door zijn gereden tot de ferry om de rivier de Gambia over te varen. Maar daar was het erg druk en hectisch. Een aantal uren moeten wachten terwijl we onderwijl vermaakt werden door allerlei locals die van alles en nog wat konden fixen.

Uiteindelijk zijn we, we reizen weer met Milan en Louise, om 11 uur 's avonds op de ferry gegaan. Na nog 20 kilometer gereden te hebben kwamen we weer eens aan op een paradijselijke campsite. Op dit moment is Erik met een aantal lokale mechaniciens de lier van de auto te repareren. Ik ben net naar de 'supermarket' geweest en heb voor vanavond kaas op de kop weten te tikken. Dat is inmiddels al weer weken geleden dus dat wordt smullen vanavond.

• 20 Mei 2008 - 18:17

De Lomannetjes:

Wat een avonturen allemaal en wat gaat het snel zeg. Nu al 8 vlaggetjes! Blijven jullie zo racen?

Geniet lekker van de kaas en wij blijven smullen van de verhalen.

Liefs, Mike, Annemiek, Jette en Hanna

• 21 Mei 2008 - 07:07

Annet:

Wat fijn dat Erik toch zo handig is en geen last heeft van taalbarrieres. Geniet lekker van jullie stukje kaas (stelletje kaaskoppen) je weet maar nooit wanneer je dat de volgende keer zult eten.
    Groetjes, jullie grote (schoon)zus.

• 25 Mei 2008 - 17:46

Ard En Nienke:

Hey Erik en Ellen,

Ziet er allemaal top uit hoor.
    Lijkt dat het allemaal in een aardig tempo door gaat.
    Dat stukkie kaas was zeker geen succes,zal wel zo'n zweterig kaasje zijn
    geweest haha.
    Voor ons gaat dit zomer de Pantanal en het Amazonegebied zeker door.
    Heel veel plezier nog en maak eens wat meer foto's.

Tjuuuuuus

Nienke en Ard

• 27 Mei 2008 - 14:42

Rob :

Hoi E en E,

Zo te lezen gaat alles top met jullie en verloopt alles redelijk goed? Hopelijk heeft het "kamelen" kaasje heerlijk gesmaakt.

Mzl,

Rob