Verjaardag in de woestijn - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Verjaardag in de woestijn - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Verjaardag in de woestijn

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

09 Mei 2008 | Mauritanië, Nouakchott

Geen slingers, geen versierde bureaustoel, geen kado's, geen gebak en al helemaal geen wijntjes of bier hier in het islamitische Mauretanie, maar toch ben ik vandaag jarig. Iedereen bedankt voor de vele gelukwensen die we hier gewoon kunnen ontvangen dankzij de WiFi verbinding midden in de woestijn.

Na de grensovergang met Marokko,die een paar uur in beslag nam, zijn we steeds dieper de woestijn ingekomen en werd alles steeds zanderiger. De begroeiing hield op en het enige dat we soms tegenkwamen waren dromedarissen. We hebben de zandladders en de lier ook al moeten gebruiken omdat we ons zelf vastgereden hadden. Dit is natuurlijk ook wel grappig en hoort er ook wel een beetje bij ondanks het feit dat er een compleet geasfalteerde "snelweg" ligt van noord naar zuid.

Op zich is hier buiten al het zand niet echt heel veel te beleven. Morgen vertrekken we naar ons volgende land, Senegal.

• 10 Mei 2008 - 06:59

Jeroen:

FIPO op dit bericht!
    wauw! stoere verhalen en foto's weer!
    Ik hoop dat je toch een goede verjaardag had! Ik heb een biertje op je gedronken!
    Succes in de woestijn! We blijven jullie volgen!

• 10 Mei 2008 - 13:37

Leny En Bert:

Hoi E & E, Toch wel heel bijzonder als je alleen maar zand om je heen ziet zeker. Over de temperatuur in de woestijn heb ik jullie nog niet horen klagen. Is dat nog een beetje te doen? Op de foto kunnen we goed zien hoe die zandladders werken. Hopen dat je ze niet al te veel nodig zal hebben! Het weer is hier hoogzomers. Groetjes en tot de volgende keer. Mama en papa

• 10 Mei 2008 - 16:39

Jan En Annette:

Hoi luitjes,
    Gaaf, die foto in het zand. Maar of 't echt zo is, weten we natuurlijk niet. Snappen nu wel wat zandladders zijn en die hadden jullie echt wel nodig!
    Goeie reis verder in Afrika, we blijven jullie volgen.
    Liefs Jan en Annette

• 10 Mei 2008 - 18:53

Familie Woudstra:

Hoi Erik en Ellen,
    Ellen van harte gefeliciteerd met je verjaardag, we waren het helemaal vergeten (slechte schoonfamilie).
    Bram vindt het leuk dat jullie vast zaten in het zand. Hebben jullie het erg warm? .... hier wel. We hopen dat jullie veel plezier hebben in de "grote zandbak".
    Groetjes,
    Gerrit en Diny, Helma en Bram, Karin, Michel Joris en Douwe, Gert en Annet.

• 10 Mei 2008 - 20:55

Dirma:

Tjonge, jullie rijden wel flink door zeg! Het Afrikaanse tempo hebben jullie nog niet overgenomen.
    Met dit tempo kunnen jullie in 1.5 jaar 2 keer de wereld rond...haha.
    Leuk om te zien dat de laro zijn werk goed doet. Het ziet er op de foto heel "echt" uit. Enne...Ellen, wat je verjaardag betreft, dat maken we tijdens de sintermis van 2009 wel goed!

groetjes uit het zonnig NL

• 13 Mei 2008 - 06:08

Tom Kienhuis:

Dag Erik & Ellen, als eerst nog van harte proficiat met jouw verjaardag Ellen!
    Wel een beetje laat maar goed. Even niet meer op jullie site geweest, maar het ziet er allemaal erg goed uit. Zie dat jullie het prima naar jullie zin hebben. Ben zelf bij Delta L aan de slag als relatiebeheerder. Wel weer super om terug te zijn in Amsterdam ; )

Groetjes en nog veel plezier,

Tom

• 13 Mei 2008 - 19:24

Viola:

Dat ziet er heftig uit die landrover in het zand. Dat hebben jullie dan alweer meegemaakt. Volgens mij hebben jullie er flink het tempo in. Ben benieuwd naar jullie volgende bericht!
    Viola

• 28 Mei 2008 - 12:32

Ellen En Karen:

Hoi El en erik, ik zit hier met Inge Spiekman en karen Castelijns jullie stie te bekijken. we zijn jaloers!!! heel veel groetjes vanuit Interpols!!

gr. ellen, karen en inge