Even bijkomen - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Even bijkomen - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Even bijkomen

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

14 Mei 2008 | Senegal, Dakar

Na al het zand in de Westelijke Sahara en Mauretanie, zijn we met onze Zwitserse vrienden Milan en Louise op weg gegaan naar Senegal. We hadden afgesproken om tot aan de grens samen te reizen in verband met de veiligheid. Dat tot aan de grens samen hebben we inderdaad gedaan. Het lullige was alleen dat Milan met zowel een Nieuw Zeelands als een Zwitsers paspoort, Senegal niet in mocht zonder visum. Hier en daar hadden we onderweg al wel wat smeergeld betaald, maar in dit geval was de douane overwurmbaar. Zo splitsten onze wegen zich ineens heel snel omdat zij terug naar Nouakchott moesten om alsnog een visum te halen.

Wij zijn we verder gereisd naar Saint Louis, de vroegere West Afrikaanse Franse hoofdstad. Buiten de stad ligt een campsite waar we al enige tijd naar uitkeken; de Zebrabar, DE plek voor overlanders. Heerlijk is het er zeker. Volop eten en drinken, een super mooie locatie, schoon sanitair en dit alles bij heerlijke temperaturen en volop zon.

Toch gaan we dit paradijs morgen verlaten. We gaan naar het hectische en cosmopolitische Dakar. Hier gaan we ons voornamelijk bezig houden met het binnenhengelen van visa van de komende West Afrikaanse landen.

• 14 Mei 2008 - 17:45

Astrid:

Ha nu heb ik de 'fipo'. Tot afgelopen zaterdag wist ik niet wat het was, maar dankzij Jeroen toch weer wat geleerd.

Fijn dat jullie de Sahara veilig overleefd hebben. Nu op naar de volgende avonturen...

gr. Astrid

• 17 Mei 2008 - 19:25

Viola:

Jammer dat jullie afscheid moesten nemen van de Zwitsers op deze manier. De campsite klinkt goed, zeker niet te vergelijken met Simba camp hoor ik al.Veel plezier in Dakar!

• 17 Mei 2008 - 22:13

Marina De Groot:

leuk om jullie zo te volgen
    groetjes uit Schelluinen