Op visumjacht - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Op visumjacht - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Op visumjacht

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

24 April 2008 | Marokko, Rabat

Nadat we een paar dagen in het toeristische Chefchaouen, de blauwe stad, en Fes zijn geweest, zijn we nu in Rabat, de hoofdstad van Marokko. Eigenlijk wilden we hier niet naar toe maar omdat we van plan zijn veranderd om wel vooraf de visa te halen, zijn we hier terecht gekomen. Gisteren, vandaag en morgen nog even op pad, maar dan hebben we de visa voor Mauretanie en Mali alvast op zak.

We vermaken ons goed en het is hier lekker weer. Rabat ligt heel mooi aan de kust en we hebben een camping vlakbij het strand. Toevallig gisteren een enorme groep Nederlandse campers gearriveerd, die toch allemaal wel nieuwsgierig zijn naar onze plannen. Is natuurlijk wel grappig.

Verder hebben we een Zwitsers stel ontmoet op een campsite waar we waarschijnlijk de Sahara mee gaan doorrijden. Het schijnt daar nu al ruim 40 graden te zijn dus dat wordt afzien.

Morgen gaan we op weg naar Marrakesh.

• 26 April 2008 - 08:14

Mariska:

Hé E&E, leuke pic! Hoe is het in Marakesh? Leuk om reisplannen te maken met reisgenoten. Geniet ervan!
    Mariska

• 27 April 2008 - 07:22

Astrid & Peter:

Leuk om weer wat van jullie te lezen. Jullie hebben het volgens mij super naar de zin. Mooi zo en houden zo, want die Sahara zal afzien worden... Maar zover is het nog niet.
    Tot het volgende bericht maar weer!
    As & Peet
    PS: hier bij ons / met mij alles prima in orde!

• 01 Mei 2008 - 13:06

Maria De Groot:

Hoe is het er verder mee? Hadden jullie pech met de auto in Spanje? Jaarverslagen zijn nu zo langzamerhand allemaal de deur uit (adreslijsten eindelijk een beetje compleet; kwamen steeds weer adressen bij!). Parijs hebben we inmiddels ook achter de rug; we hadden redelijk geluk met het weer; alleen vrijdagavond regen en zaterdag-ochtend een klein buitje. Wel net iets te fris om uitgebreid op een terrasje te gaan zitten en mensen te kijken. Een aantal hebben gefietst en gewandeld, maar ik ben wezen shoppen (helaas veel te kleine maten). Zaterdagochtend met z'n allen een boottocht over de Seine en ook dit was erg leuk. Het gezamenlijk diner (nou ja, eten) was niet echt denderend, maar wel erg gezellig. De terugweg verliep voor beide groepen (15.30 uur vertrek en 18.30 uur vertrek) met enorme vertragingen vanwege een zuto onder de trein op het andere baanvak tussen Antwerpen en Roossendaal en zo was iedereen met een gemiddelde vertra-ging van zo'n 3 uur weer thuis.
    Hier in Nederland is het een beetje fris en het begint net te onweren, maar vanaf zaterdag wordt beter weer voorspeld met temperaturen tot 22 graden. Verder wel weer gesprekken geweest met kandidaten (zowel voor jouw plek als voor JZ), maar dus nog niemand binnengehaald.
    Verder deze week veel mensen met vakantie en morgen, vrijdag, is bijne helemaal niemand op kantoor.
    Alles van die beste, doe voorzichtig en tot het volgende bericht.