Eerste bericht uit Afrika - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Afrika - Reisverslag uit Tanger, Marokko van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Afrika

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

17 April 2008 | Marokko, Tanger

De overtocht met de boot van Algeciras naar Ceuta is goed verlopen. Veel mensen waren zeeziek maar wij hadden gelukkig nergens last van. Nog lekker een tijdje buiten op het dek gestaan waar we ook nog dolfijnen in de zee zagen rondzwemmen. Altijd leuk.

Bij de Marokkaanse douane onze eerste grens perikelen ervaren. De stickers op de deur van onze auto gaven Marokko en de Westelijke Sahara als 2 aparte landen weer. Dat vond de douane beambte niet leuk. We moesten ter plekke de sticker er af halen. Zodoende rijden wij nu rond met de kaart van Afrika maar dan zonder Marokko. Op de linker deur dan, want die op de rechter deur hebben we mooi laten zitten.

Vanuit Ceuta zijn we gelijk doorgereden naar Tanger. Hier hebben we even buiten de stad een mooie campsite gevonden. Tanger schijnt een van de meest onvriendelijke steden van Marokko te zijn, maar tot nu toe bevalt het ons prima. Er zijn zelfs een paar terrasjes waar we samen op het terras mogen zitten.

Morgen gaan we verder Marokko in richting Fes.

• 17 April 2008 - 16:39

Travelsick:

Nou lekker is dat die douane ambtenaren... Wel goed dat jullie hem gepiepeld hebben met die ene deur! ;-) Wel het laatste wat je verwacht bij de grens... Moeten we daar ook nog rekening mee gaan houden met onze stickers, pff. Veel plezier verder op de rest van de route!

Groet, Jenn en Don
    www.travelsick.nl

• 17 April 2008 - 19:40

AFRIKA!!!:

Dat gaat snel. Nu al in Marokko. Wat een geneuzel over een sticker, hihi.
    Jullie gaan volle vaart vooruit.Marokko schijnt wel erg leuk te zijn. El heb je al een mooi tasje gescoord daar? En Erik al kamelen aangeboden gekregen voor Ellen? Ha ha grapje.

Groetjes en tot mails,
    Hugo en Viola

• 17 April 2008 - 19:41

Jeroen:

Stoere foto! en al een leuk verhaal!
    Ik hoop dat jullie samen veel op het terras zullen zitten!

gr,
    Jeroen en meiden!

• 18 April 2008 - 12:12

Mireille:

Hallo Ellen en Erik,

Ik lees dat jullie op een paar terrasjes samen mogen zitten. Bedoel je hiermee als man en vrouw?
    Moet Ellen dan bij de andere terrasjes op straat blijven staan?

Groet, Mireille

• 21 April 2008 - 10:52

Patrick En Annemarie:

Hoi Ellen en Erik,

Grappig dat het in Marokko nu koud is, toen wij er waren was het inderdaad warm!

Al moet ik zeggen dat in Namibie, waar we nu zijn, de winter ook is begonnen en we hier ook best wel kou lijden!!

Daarvoor zijn we niet naar Afrika gekomen! haha!

Wij wensen jullie heel veel plezier de komende 1,5 jaar julile gaan PRACHTIGE dingen zien!

Veel liefs Patrick en Annemarie
    www.hondjeafrika.nl