De Sahara in - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu De Sahara in - Reisverslag uit Agadir, Marokko van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

De Sahara in

Door: Ellen en Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

04 Mei 2008 | Marokko, Agadir

Het echte werk is in aantocht: morgen gaan we de oversteek maken door de Sahara. De afgelopen dagen hebben we in Agadir de laatste dingen aan de auto in orde gemaakt. Het waren vooral lullige dingen zoals het remlicht en het knipperlicht die kapot waren gegaan. Verder moest er hier en daar wat olie bij gedaan worden en met al die klusjes ben je een behoorlijke tijd zoet.

De voorgaande weken hebben we de auto al behoorlijk op de proef gesteld. We hebben hele mooie routes gereden door de bergen in het Westen. Ook zijn we alvast een voorproefje op de woestijn wezen nemen bij Merzouga. Super mooi om al die zandduinen te zien maar ik verwacht dat ik daar volgende week wel op uit gekeken raak. We verwachten er toch wel een week over te doen.

Verder hebben we het prima naar ons zin hier in Marokko. Het is heerlijk weer en het zonnetje schijnt volop. Je kunt hier nog heerlijk uit eten voor weinig dus dat doen we dan ook regelmatig. Zo eerst nog even wat water inslaan en dan zijn we klaar voor de woestijn en ons volgende land: Mauretanie.

• 04 Mei 2008 - 19:01

Dirma:

Heel veel succes met de oversteek. Misschien is er wel een mogelijkheid om te Sand-boarden, echt iets voor jou Ellen. Is net als snowboarden maar dan op de zandduinen...hahaha. Enne...inderdaad maar wat extra water inslaan, je weet maar nooit!!

• 04 Mei 2008 - 19:06

Bert En Leny:

Leuke foto met die zandduinen op de achtergrond. Dat wordt een spannende week door de Sahara. We hopen dat de auto jullie niet in de steek zal laten en een veilige en gezonde aankomst in Mauretanie toegewenst. Liefs en groetjes van papa en mama

• 04 Mei 2008 - 19:25

Hugo & Viola:

Zien er prachting uit dei zandduinen! Dus dat is wat jullie de komende week te wachten staat. Zand, zand en nog eens zand en dan natuurlijk ook nog ........zand. Wij hopden dat jullie een goede oversteek maken. Veel plezier en pas op voor het zandmonster!

• 07 Mei 2008 - 14:32

Esther (SPF):

Hallo Ellen,
    Even een blik op jullie site geworpen, leuk om te lezen hoe het "in het echt" is, na alle verhalen over de voorbereiding. Zo te lezen mis je nederland nog niet. Benieuwd naar jullie ervaringen in de woestijn!
    Groetjes Esther

• 08 Mei 2008 - 11:56

Maria De Groot:

Ik weet niet of julliein de Sahara zelf kunnen internetten, maar in ieder geval GEFELICITEERD met je verjaardag Ellen. Uniek om je verjaardag in de woestijn te voeren! Geniet ervan en wij nemen wel een borrel!
    Tot de volgende keer.

• 08 Mei 2008 - 14:15

Paula En Debbie:

Hoi Ellen, zo morgen lekker zandtaartje happen? Een hele fijne verjaardag alvast, ook van Maarten van O. O ja, en Job wordt vader!
    Verdere nieuwtjes volgen nog.
    Veel plezier morgen (en de andere dagen)! Ook natuurlijk voor 'je man'.
    Hartelijke groeten, Paula en Debbie

• 08 Mei 2008 - 20:52

Jeroen:

Stoere foto's en verhalen!
    Het moet bijzonder zijn om je 32e verjaardag in de sahara te vieren...vind maar eens een taart met kaarsjes! De vorige 'posters' hadden het over zandtaartjes...LOL!
    Afijn: Alvast gefeliciteerd van mij en mijn meiden! Zeker weten dat je een bijzondere dag hebt...dat kan alleen maar met zo'n trip!
    Succes in het zand!

• 09 Mei 2008 - 07:55

Marina De Groot:

Leuk om jullie zo te volgen.. zal zeker af en toe een berichtje posten
    Ellen van harte gefeliciteerd met je verjaardag.. geniet ervan..Tis wel een heel bijzondere zo in al dat zand
    kusss