Rustig aan in Namibie - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Rustig aan in Namibie - Reisverslag uit Opuwo, Namibië van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Rustig aan in Namibie

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

15 Oktober 2008 | Namibië, Opuwo

Na alle hectiek van de laatste weken in Angola hadden we bedacht om het lekker rustig aan te gaan doen. We spraken al lange tijd over Namibie als het paradijs. En we waren nog geen uur in Namibie of dat kwam al uit; een campsite met een eigen plaatsje, licht en electriciteits punt, braaiplek en een watertap. Dat hadden we lang niet gehad! En het is hier ook nog eens allemaal goedkoop dus dat is ook mooi meegenomen.

Dit soort campsites vindt je hier overal. We hebben er inmiddels al behoorlijk wat gehad want we zijn met een rondje in het noorden bezig. In Otjiwarango hebben we Taco en Brenda ontmoet en daar zijn we nu mee aan het samen reizen. En dat is maar goed ook want de afgelopen dagen hebben we elkaar meer dan nodig gehad.

Nadat we de Vingerklip bezocht hadden zijn we in een paar dagen doorgereden naar de Epupa falls. Het is geen Vic Falls maar we een hele mooie plek in een woestijachtig gedeelte. En van daaruit kan je naar een andere mooi plek rijden, Swartbooisdrif. Dit kan via de weg, maar onze kaart gaf aan dat dat plaatsje ook via een kleine 4x4 track van 100 kilometer te bereiken is. En dan neem je natuurlijk die track in plaats van de gewone weg.

Na anderhalve dag kwamen we op onze bestemming aan en wilden we weer verder rijden Kaokoland in. Net nadat we in een winkel onze watervoorraad op peil hadden gebracht, kreeg de auto weer kuren. Het was onduidelijk wat er precies aan de hand was, maar de motor startte niet meer. Gelukkig waren Taco en Brenda in de buurt en hebben zij ons een paar uur voortgetrokken naar de eerst volgende grote plaats in de buurt, Opuwo.

Daar zijn de mannen weer druk aan het sleutelen geslagen. Op dit moment is Erik met een taxibusje op weg naar een nog grotere plaats om wat onderdelen op de kop te tikken. En hopelijk kunnen we dan binnenkort weer verder Kaokoland in en naar Skeletoncoast. Want inmiddels zijn we al 2 weken in Namibie maar hebben we nog geen een van de echte highlights gezien.

Gelukkig zijn we wel ontzettend positief over Namibie. Het klimaat is hier super; elke dag zon, een beetje bewolking en als de zon ondergaat koelt het heerlijk af. De wegen hier zijn een verademing na wat we inmiddels gewend waren. De supermarkten doen niet onder voor de Albert Heijn. De campsites zijn hier in overvloed en doen niet onder voor een luxe hotels. Er zijn hier zelfs restaurantjes waar je voor niet al te veel lekker kunt eten. We hebben prima gezelschap aan Taco en Brenda.

Het enige jammere is dat het internet hier in deze uithoek niet zo snel is. Foto's uploaden komt de volgende keer.

• 15 Oktober 2008 - 18:43

Ton:

Ben ik even blij dat ik jullie getipt heb.
    Zo zijn jullie gezellig met z'n 4en en kunnen jullie elkaar uit de brand (zand) helpen.
    Leuk te lezen dat het goed gaat en jammer dat het internet zo traag is.
    Wij moeten dan langer wachten op het verslag van Brenda en Taco.
    Gelukkig gaat smsn wel snel haha.
    Veel plezier en doe ze de groeten.
    Ton

• 16 Oktober 2008 - 09:35

Diny En Gerrit.:

Hallo Erik en Ellen.
    wat jammer dat jullie zo veel pech hebben met de auto.maar het zal vast wel weer goed komen.geniet maar lekker van al die luxe.leuk dat jullie Taco en Brenda hebben ontmoet.hier is alles goed.groetjes ma en pa.

• 18 Oktober 2008 - 18:38

Viola:

Jullie verhalen over Namibie klinken goed. Ik hoop dat jullie er snel aan toe komen om de echte highlights te bekijken! Geniet van het mooie weer, het is hier op en top herfst in Nederland!
    Groetjes,
    Viola

• 20 Oktober 2008 - 05:14

Mireille:

Hallo Ellen en Erik,
    Het is elke keer weer een genot om jullie verhalen te lezen. Wat een dapper stel zijn jullie.
    Veel plezier en geniet ervan.
    Groet, Mireille

• 20 Oktober 2008 - 21:04

Leny En Bert:

Hoi ellen en erik, Heel leuk dat jullie nu met Brenda en Taco optrekken. Goed van Ton dat hij daarin bemiddeld heeft. Dat is toch wel gezellig. We hebben de foto's bekenen op de Droomreis en deze zijn erg mooi. Leuk om bij medereisgenoten op de site te kijken. Gelukkig dat de auto het weer doet en dat het zo heerlijk is in Namibië. Geniet maar van alles. Hartelijke groetjes van ons.

• 24 Oktober 2008 - 11:55

Jeroen:

Geen foto?! Jammer...
    We blijven benieuwd!

• 24 Oktober 2008 - 17:36

Dirma:

Lees net pas jullie bericht uit Namibie. Ik had geen berichtje in mijn eigen mail gekregen en vond het wel erg lang duren voordat we weer iets hoorde van jullie. Maar gelukkig jullie zijn alweer een tijdje in Namibie. Wel balen dat de laro weer problemen heeft. Maar zo te lezen is het niet zo erg om wat langer in Namibie te verblijven. Hopelijk is het snel opgelost met de Laro want volgens mij is Namibie een fantastisch land met heel veel highlights. En wat zijn de plannen na Namibie? Op naar Capetown of Botswana?

• 24 Oktober 2008 - 19:22

Ellen:

Hoi El en Erik,

dat was lang geleden!! ik had al een paar keer geprobeerd op jullie site te kijken, maar het lukte telkens maar niet. Jullie zijn niet de enige Erik en Ellen die op reis zijn!! maar nu zorg ik dat ik het juiste adres opsla hoor. het is weer leuk om te lezen hoe het allemaal gaat met jullie en ik begin wel weer eens zin te krijgen om weer eens gezellig te kletsen!!
    groetjes Ellen

• 24 Oktober 2008 - 19:34

Ellen:

Hoi!! Inmiddels ben ik weer helemaal bij-gelezen (dat had ik natuurlijk moeten doen voordat ik dat bericht stuurde). wat een verhalen zeg!! kan me bijna niet voorstellen dat jullie dat echt allemaal meemaken! de foto's van de gorilla's en andere dieren zijn prachtig!! ik vind jullie hardstikke stoer!!!! kus Ellen

• 27 Oktober 2008 - 09:15

Marina:

heeey
    jullie verhalen zijn steeds heerlijk om te lezen
    Zat net ff op je hyves Ellen en zag je travelbuddy al aardig groen kleuren
    28% van de wereld al gezien.. toppie..!

• 28 Oktober 2008 - 22:01

Ard En Nienke:

He ouwe bruggenbouwer,

Mooi staaltje vakwerk!
    Super mooie foto's!
    Hopelijk gaat het beter met de auto??

Grtz Ard en Nienke

• 04 November 2008 - 16:06

Henriette.:

hoi ellen en erik.
    Fijn dat je met z'n vieren bent.zeker met een auto met kuren!Ik lees jullie verhalen met plezier!veel liefs uit een mistig holland!Ze vragen nu om me heen van he! hoe gaat het met die nicht van jou die op wereldreis is!

• 06 November 2008 - 21:05

Debbie:

Hoi Ellen,
    Wat een geweldige verhalen weer! Wat een compleet andere wereld, met die olifanten, gorilla's, tropische oerwouden en boomkano's. Kom ik een beetje aanzetten met de DDD-dagen van de Bijenkorf! Echt fantastisch om te lezen. Moest erg lachen toen ik ergens las dat je ergens zegt dat je zonder problemen diverse landen hebt doorkruist. Als ik dan denk aan al die tochten die je hebt gemaakt, zeker die laatste paar... Laatste nieuws vanuit Utrecht: Jobje is vader geworden! Van Tessa. Lief geboortekaartje hoor. Maarten wordt voor de derde keer vader, half februari. Hoopt na 2 meisjes volop op een jongetje. Nancy was al lang vóór Job bevallen, Elise. Binnenkort komt ze al weer werken. En Jolanda heeft vorige week haar ogen laten laseren (eng hè?). Moet over 3 mndn allemaal weer oké zijn met haar ogen. Maar ik vind het dapper van haar hoor. Niets voor mij!
    Ik blijf je verhalen volgen!
    Groeten,
    Debbie