De Poolse verrassing - Reisverslag uit Lębork, Polen van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu De Poolse verrassing - Reisverslag uit Lębork, Polen van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

De Poolse verrassing

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

27 Juli 2017 | Polen, Lębork

Na de grensovergang zijn we naar Malbork gereden. Hier staat het grootste kasteel ter wereld. Dat willen we wel even met eigen ogen bekijken.

We moeten er soms nog steeds aan wennen dat we terug zijn in de bewoonde wereld. Er zijn vlak voor de ingang 2 grote betaalde parkings waar geen plaats is voor ons, kassa's met een bizar lange rij, groepen die rondgeleid worden, gillende kinderen, wc's, souvernierstalletjes..... het is een enorme overkill en we besluiten het kasteel dan ook maar niet in te gaan en er omheen te lopen. Zo krijgen we ook een goede indruk van de enorme omvang. Lunchen doen we bij de Mac Donalds. De bewoonde wereld heeft ook zo zijn voordelen!

Snel rijden we door naar Gdansk en checken in op de camperparking. Nu hebben we allebei al behoorlijk veel gezien van de wereld en ook veel Europese steden, maar dit centrum komt toch wel met stip de top 10 binnen. Wat een verrassing. Ondanks het beestenweer is het overal waar we kijken mooi. De gevels, de grachten, de winkeltjes, de kleuren en de terrasjes met heaters. Wat een leuke stad! Eten doen we super lekker bij een Mexicaan. We willen graag een dag langer blijven maar het is vanochtend bij het opstaan nog steeds zulk slecht weer dat we besluiten alvast richting Duitsland te rijden.

Gelukkig zijn er goedkope vliegtickets richting Gdansk te vinden, want we hebben allebei zin om deze stad een keer goed uit te checken.