Nog 5 dagen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Nog 5 dagen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Nog 5 dagen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

29 September 2009 | Zuid-Afrika, Durban

Inmiddels zijn we weer terug aan de kust van Zuid Afrika, vlakbij Durban. Na een paar mooie dagen, regent het nu al een tijd achter elkaar lekker door. Is goed voor ons om op deze manier alvast aan de kou in Nederland te wennen.

Om als we zometeen thuis zijn niet elke keer dezelfde vragen te hoeven te beantwoorden, hebben we een aantal 'top 5' samen gesteld van de leukste, mooiste en spannendste dingen die we deze reis hebben meegemaakt.

Top 5 mooiste Nationale Parken:
1. Ruaha NP (Tanzania)
2. Kruger NP (Zuid Afrika)
3. Odzala NP (Congo)
4. Etosha NP (Namibie)
5. Serengeti NP (Tanzania)

Top 5 mooiste meren:
1. Lake Kivu (Rwanda)
2. Lake Bunyoni (Oeganda)
3. Lake Busumptwi (Ghana)
4. Lake Turkana (Tanzania)
5. Lake Malawi (Malawi)

Top 5 bijzondere trips:
1. Van en naar Odzala NP (Congo)
2. De trip door de woestijn (Marokko + Mauretanie)
3. Trip door het Kaokoveld (Namibie)
4.De trip langs Lake Turkana (Tanzania)
5. De trip door de Kivu provincie (Congo)

Top 5 mooiste campsites:
1. Spitzkoppe (Namibie)
2. Orlorgasaille (Kenia)
3. Epupa Falls (Namibie)
4. Isiolo escarpment (Kenia)
5. Puros (Namibie)

3. Marokko
4. Kenia
5. Namibie

Top 5 mooiste stranden:
1. Nungwi Beach (Zanzibar)
2. Tofu (Mozambique)
3. Southern beaches Dar es Salaam (Tanzania)
4. Tubab Dialo (Senegal)
5. Boulders beach (Zuid Afrika)

Top 5 beste Zuid Afrikaanse producten:
1. 5 liter verpakking Overmeer Rooiwijn
2. Jungle Nuts and Raisins
3. Pick 'n Pay Kaapse Vrugten
4. Boerewors
5. Ine Paarmans sauzen

Top 5 beste musea:
1. Memorial Genocide (Rwanda)
2. Robbeneiland (Zuid Afrika)
3. Great Zimbabwe Ruins (Zimbabwe)
4. Uhhhhh
5. .........

Top 5 bijzonderste momenten:
1. Gorilla tracking met z'n tweeen en de rangers (DRC)
2. Viering van ons 1-jarig huwelijksjubileum Nyika plateau (Malawi)
3. Duiken in Tofu (Mozambique)
4. Overnachtingen in de Serengetti met ontzettend veel dieren geluiden (Tanzania)
5. Bereiken van Cape Agulhas met onze eigen auto(Zuid Afrika)

Maar..... over 5 dagen zetten wij als het goed is weer voet op Nederlandse bodem en kunnen wij iedereen die het horen wil over onze reis vertellen. En ontzettend veel foto's laten zien. Wij hebben er inmiddels al heel veel zin in om ons leven in Nederland weer op te pakken en iedereen die we anderhalf jaar lang niet gezien hebben, weer te zien! Tot snel.

• 29 September 2009 - 09:36

Minke Verberk:

Het was leuk om jullie reisverslagen te lezen en
    de foto's te bekijken, goede reis terug en succes met het wennen aan het gewone hollandse leven en met het vinden van een baan. tot ziens

• 29 September 2009 - 13:47

Mariska:

Jullie zijn al helemaal in de NL-mood aan de foto´s bovenaan de pagina te zien! Maar tulpen? ´t Is nu kastanjetijd! Tot zondag!

• 29 September 2009 - 15:05

Martine En Remko:

Gezellig! moeten we maar snel afspreken en ga ik opzoek naar een andere site met reisverslagen, om me af en toe nog even daar te wanen!!

Welkom in Nederland!!

• 29 September 2009 - 19:47

Leny En Bert:

Leuk die top 5 van al die speciale momenten en ervaringen die jullie meegemaakt hebben. Maar we zijn toch heel benieuwd om jullie verhalen in het echt te horen. Nog 5 dagen en dan is het zover. Tot dan!

• 29 September 2009 - 19:59

Elly Ros:

Dank voor jullie mooie reisverslagen. Ik heb ze met plezier gelezen.
    En geniet toch nog even van de laatste dagen voor jullie terugreis.

• 29 September 2009 - 21:03

Viola:

Jeetje jullie terugkomst komt nu wel heel dichtbij. Helaas te laat voor de DDD! Ben benieuwd of jullie er inmiddels verwilderd uitzien (hihi). Spreek jullie snel in NL.

• 30 September 2009 - 08:06

Maria De Groot:

Hoi Ellen en Erik, Wat is dat 1½ jaar toch nog snel gegaan. Je mist wel net de dwaze dagen van de bijenkorf die a.s. donderdag, vrijdag en zaterdag. Maar wellicht is kopen op internet een optie. De folders staan in ieder geval wel op de bijenkorf site!!!

• 30 September 2009 - 09:19

Han Kooistra:

Gefeliciteerd het is toch maar mooi allemaal gelukt ! Heb je de auto nu te koop ? Mijn vrouw wil perse een landrover om door afrika te trekken. Zelf lijkt me zo'n japanner minder stoer maar betrouwbaarder. Suggesties?

Goede thuisreis

• 01 Oktober 2009 - 09:25

Astrid:

Te bizar hoe snel die 1,5 jaar is gegaan. Maar wel leuk dat jullie er bijna weer zijn. De mannen gaan vanavond eten in 't Gelagh, wij dames doen dat dan snel ook vind je niet?

• 03 Oktober 2009 - 14:22

Debbie Kwanten:

Alvast een hartelijk welkom terug in Nederland! Raar idee dat het nu na al die tijd voorbij is. Prachtige reisverhalen & foto's! (En heb het ook erg leuk gevonden om te lezen over de ontwikkelingen bij SPF Beheer. Bedankt Maria!) Succes in de komende Afrika-afkickperiode en veel plezier in ons al kouder wordende landje.

• 05 Oktober 2009 - 20:11

Jeroen:

dat was een rappe 1,5 jaar...
    Zijn jullie intussen alweer in NL?

gr,Jeroen