Aan het werk - Reisverslag uit Masvingo, Zimbabwe van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Masvingo, Zimbabwe van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

14 September 2009 | Zimbabwe, Masvingo

Nou, hier had dan een uitgebreid verslag moeten komen van onze belevenissen in Botswana en Zimbabwe. Nadat ik gisteren een uur vrolijk aan het tikken was, was ik opeens alle tekst kwijt. Tja, zelfs in Zuid Afrika (waar we inmiddels zijn) blijft het behelpen. Omdat we toch bijna thuis zijn (ja Jeroen, inderdaad nog maar een week of 3) en omdat het updaten van deze site op het moment meer frustratie voor ons oplevert dan plezier, hebben we besloten er maar niet meer al te veel tijd aan te besteden. De verhalen van de laatste weken kunnen we jullie ook persoonlijk vertellen als we elkaar binnenkort weer zien. Dan kunnen jullie ook de foto's zien en geloof me, dat zijn er meer dan jullie lief is.

Wij houden ons ondertussen bezig met het regelen van allerlei zaken zoals het repareren en verschepen van de auto en het kopen van wat spullen die we hier beter op de kop kunnen tikken dan in Nederland. Ook zijn we al een beetje voorzichtig aan het rondkijken of er straks voor ons nog wel werk te vinden is in Nederland. Wat Afrika betreft willen we nog een paar dagen naar Kruger NP en nog een weekje naar Leshoto en de Drakensberg. En dan moet de auto toch echt de container in. Dus wij zijn super druk op onze manier. Laten we dan ook nooit meer merken dat iemand van jullie dit een vakantie durft te noemen!

Zo. En laat nou die reacties maar komen.

• 14 September 2009 - 12:04

Ben B:

Nee je hebt gelijk Erik, waarom ga je niet eerst even 2 weken lekker naar kreta alvorens weer aan het werk te gaan.

• 14 September 2009 - 17:02

Dirma:

Nou, na 1,5 jaar "hard werken" zijn jullie zeker aan vakantie toe...hahaha.

• 14 September 2009 - 17:02

Leny En Bert:

We kijken er naar uit jullie weer terug te zien en hopen dat jullie nog een paar fijne weken hebben in Kruger en bij de Drakensbergen. Groetjes papa en mama

• 16 September 2009 - 11:52

Chantal:

ik snap jullie HELEMAAL!!!! Vandaar dat we zelf onze wintersport vast geboekt hebben ;-)
    www.dagobertinoostafrika.blogspot.com

• 17 September 2009 - 18:57

Diny En Gerrit.:

Hai Erik en Ellen.
    Jullie hebben bijna de eindstreep gehaald.nu nog even 3 weken hard werken.gr ma en pa.

• 21 September 2009 - 17:04

Mariska:

Bis bald!

• 21 September 2009 - 19:13

Maria De Groot:

Hallo Ellen en Erik,

Het is ook voor mij niet voor te stellen dat jullie echt al bijna 1½ jaar weg zijn. Wat gaat de tijd toch snel. En wat gebeurt er toch wel veel in zo'n periode. Als de jeep ingescheept is, huren jullie dan nog een auto of gaan jullie naar een resort om bij te komen? Ik hoop dat jullie ook na de reis nog emailcontact houden. Het secretariaat heeft een ware metamorfose on-dergaan. Zoals je weet is Paula weg en na Claudia te hebben gehad (gelukkig weer weg, al was het tijdstip weer erg ongelukkig) bestaat het secratriaat nu uit mijzelf, Josien (24 uur als vervanger van Annemieke) en Anneli (20 uur als vervanger van Paula). Zoals het er nu uitziet is het een leuk team en wordt van alles aan Ernest zijn werk-wijze aangepast (in gunstige zin voor ons). We moeten het dus wel met minder vrouwuren doen, maar in oktober-/november verhuizen we weer naar beneden in de gang bij Albert en komt alleen Communicatie nog erbij. JZ komt dan onder Hoofd Financien te vallen, dus het werk hopelijk ook. Ook Wilma zal dan wat meer werk van ons erbij nemen, want die heeft wat minder te doen gekregen. Verder wat minder vrlijk nieuws. 3 september is Hennie Zoontjes in het ziekenhuis opgenomen omdat hij 's nachts buiten bewustzijn was geraakt en per ambulance naar het ziekenhuis is gebracht. Daar hebben ze hem een uur of drie niet bij bewustzijn kunnen krijgen, maar uiteinde-lijk wel gelukt. Het schijnt epilepsie te zijn, maar maar de oor-zaak wordt nog gezocht. Hij was na een paar dagen wel thuis, maar is zeker nog tot oktober thuis. Ook is twee weken gelden een van de receptionistes beneden gevallen en heeft haar heupkop gebroken; dus ook een poosje uit de running. Verder gaat alles goed. Mijn man Bert is ook weer langzaam aan het werk, dus het leven gaat bijna weer normaal lijken.
    Gewniet nog extra van deze laatste weken en tot horens.
    Maria.

• 24 September 2009 - 09:22

Jolanda F.:

Veel succes met de terugreis en tot in Nederland. Gezellig!