Op vakantie - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Op vakantie - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Op vakantie

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

23 Juli 2009 | Tanzania, Zanzibar

Ook voor ons is de vakantie periode aangebroken en zodoende werd het tijd om na alla safari avonturen richting de kust te gaan en van het mooie weer en het lekkere eten te genieten. Vanuit Arusha zijn we naar Moshi gereden en hadden we de mazzel om een kleine minuut de toppen van de nog steeds in sneeuw bedekte Kilimanjaro te zien.

We wilden onderweg nog een bezoekje brengen aan de Usambara Mountains maar omdat we onderweg nog steeds regen en bewolking hadden, en omdat wij nou eenmaal geen hardcore hikers zijn, hebben we dat maar achterwege gelaten. Maanden geleden waren we al een keer bij Peponi Beach in Pangani geweest en dat was zo goed bevallen dat we hier maar weer naar toe zijn gegaan. We kregen een van de mooiste plekken toegewezen en kampeerden weer eens aan het strand, op een paar meter afstand van de oceaan. Maar dan natuurlijk wel voorzien van 2 eigen ligbedjes, een zonnedakje en elektriciteit om onze koelbox draaiende te houden.

Maar na een paar dagen wasjes draaien, boeken lezen en relaxen werd het alweer tijd om verder te rijden en kwamen we uit in Bagamoyo. En eigenlijk was dit plekje nog mooier met meer palmbomen, witter zand en een zwembad. Daarna zijn we doorgereden naar de Southern Beaches van Dar es Salaam en werd het nog beter want bij deze camping was ook nog eens een super goedkoop restaurant dat door Indiers gerund werd, dus dat was lekker uit eten gaan met onze voeten in het zand.

En alsof we nog niet genoeg gerelaxed hadden de laatste dagen, werd het tijd om naar Zanzibar te vertrekken. Met de ferry kwamen we aan in Stonetown en nadat we een hotelletje gevonden hadden, zijn we maar gelijk de stad in gegaan en zijn we ons te buiten gegaan aan al het streetfood dat daar rechtstreeks vanuit de oceaan de BBQ op gaat. Heerlijk. De laatste dag op het eiland hadden we een scooter gehuurd. Nadat Erik het schakelen onder de knie had, zijn we het eiland van zuid naar noord overgestoken en op een van de mooiste stranden tijdens deze reis aangekomen. Het is tenslotte nog steeds onze Honeymoon.

Inmiddels zijn we weer terug op het vaste land van Tanzania en zijn we in Mikindani, vlakbij de Mozambicaanse grens. Morgen gaan we tijdens een duiktripje de onderwater wereld verkennen.

We gaan nog even onderzoeken of het mogelijk is om van hieruit direct Mozambique in te steken. Dit lijkt makkelijker dan het is, want we moeten hiervoor de Ruvuma River oversteken en de ferry is gezonken en de brug is nog niet af... Maar verder is het net alsof we gewoon vakantie aan het vieren zijn!

• 23 Juli 2009 - 07:25

Leny En Bert:

Zo te lezen hebben jullie een heerlijke relaxte periode achter de rug. Heerlijk genieten van al het moois wat je tegenkomt. Het klinkt echt fantastisch. Wij zijn inmiddels weer in Nederland. Zorg er maar voor dat je niet in de rivier blijft steken. Veel wijsheid en geluk. Groetjes van ons!

• 23 Juli 2009 - 07:49

Mariska:

Dat klinkt goed allemaal! Ben benieuwd naar de onderwaterfoto´s als tegenhanger van alle landbeesten!

• 24 Juli 2009 - 14:08

Gerrit En Diny :

Ha Erik en Ellen.Wat leuk dat jullie weer zo veel moois gezien hebben en daarna lekker luieren is toch ook fijn .Dat duiktripje zal wel geweldig mooi zijn want onder water is ook van alles te beleven denk ik .Hier is alles goed wel heel stil want de buurtjes zijn vannacht voor 14 dagen naar Italie vertrokken .Erik je mist wel een heel spannende Tour de France dit jaar.Groetjes Pa en Ma.

• 28 Juli 2009 - 20:49

Jeroen:

Zwaar leven daar bij jullie! zo te lezen erg relaxed!

• 06 Augustus 2009 - 10:26

Tom Kienhuis:

Jullie zijn toch al bijna anderhalf jaar op vakantie?

• 07 Augustus 2009 - 21:22

Ben.b:

goed zo tom, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die op vakantie is op vakantie gaat.
    maar ja voor alles is een eerste keer.
    wij hopen dat jullie nog een mooie laatste 2 maanden tegemoet gaan en wij staan met ons allen op 3 oktober in parijs te wachten omdat erik dat zo graag wil.
    tot gauw kunnen
    we nu wel weer zeggen toch?

• 11 Augustus 2009 - 06:55

Peter Hemmer:

Wat een gigagave reis zeg! Eén en al avontuur. Geniet er nog van ik zal deze site nog af en toe checken om te zien hoe het met jullie gaat.