Het wilde westen - Reisverslag uit Bujumbura, Burundi van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Het wilde westen - Reisverslag uit Bujumbura, Burundi van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Het wilde westen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

23 Juni 2009 | Burundi, Bujumbura

Na Rwanda hadden we weer een spannend land op de kaart staan; Burundi. De burgeroorlog hebben ze daar net achter de rug en er zou nog sprake zijn van een avond klok dus een beetje spannend was het wel.

De grensovergang liep erg gesmeerd en voorspoedig en voor 20 USD mochten we wel liefst 3 dagen van Burundi genieten. Via een mooie route zijn we naar de hoofdstad Bujumbura gereden. Deze stad staat zowel om het nachtleven als om 'les petites bandites' bekend en daarom hebben we de afweging gemaakt ons niet in het nachtleven te storten.

De lokale inwoners deden dit waarschijnlijk wel volop want toen we de volgende ochtend een ontbijtje wilden gaan doen bleek dat alles nog potdicht zat. Pas rond 10 uur kwam het stadse leven wat op gang. Beetje vreemd en duister deed alles wel aan.

Vlak buiten de stad ligt het Bujumbura strand (aan Lake Tangayika) en daar konden we inmiddels wel voor de lunch terecht. Omdat de Belgen in Burundi gezeten hebben, konden we hier dikke Belgische frieten krijgen met een klodder mayo. Ach, zo slecht hebben we het dus niet hier in Afrika.

Toen we weer verder gingen kregen we toch nog een keer politie controle. Aan de achterkant 'a gauche' zou iets niet werken. Toen ik er uit sprong om te controleren wat er dan niet zou werken, bleek toch alles het te doen. Toen ook de claxon en de ruitenwissers het naar behoren bleken te doen, mochten we weer door rijden.

Nog een heerlijke dag bij Nianza Lac gekampeerd op het strand en toen was het al weer tijd om door te gaan naar Tanzania. Het gebied waar we de laatste dagen door heen zijn gereisd staat in onze Bradt gids bekend als het wilde westen. We hebben namelijk de route langs Lake Tangayika genomen.

Inmiddels zijn we in Mbeya aangekomen waar we even wat dingen moeten regelen. Nu staan er weer een aantal lange reisdagen voor de boeg en hopen we op tijd in de Serengetti aan te komen om de Big Migration te kunnen zien.

• 23 Juni 2009 - 10:16

Mariska:

Coole akties weer!

• 23 Juni 2009 - 17:42

Jeroen:

Big migration...ik zal ff moeten googlen..
    Bon jounee!

• 25 Juni 2009 - 21:59

Leny En Bert:

Goeie reis naar de Serengetti en hopelijk kunnen jullie er veel van zien. Groetjes mama en papa

• 27 Juni 2009 - 20:31

Jolanda En Koen:

He Erik en Ellen,
    Dat wordt bijzonder, in de Serengetti. Zie het bijna elke dag in The Lion King (samen met Sam), maar in het echt is het toch net effe anders, schat ik zo in! Voor de rest is hier alles prima! Het wordt hier ook tropisch warm deze week, dus gelijk genieten voor het weer over is! Nog veel plezier. En oh, Micheal Jackson is dood, nou wat een toestand!

• 28 Juni 2009 - 18:37

Gerrit En Diny.:

Hallo Erik en Ellen.met jullie gaat het super zo te zien met ons is het ook goed het is prachtig weer en vandaag hebben we 60 km gefietst, vorige week gehooid [585 balen]lekker zweten joh verder geen nieuws in hezingen,nu voor jullie nog 3 maanden en de anderhalf jaar vakantie is weer voorbij toch nog snel gegaan vinden wij.Groetjes Pa en Ma.

• 29 Juni 2009 - 06:09

Ellen:

hoi, we blijven jullie volgen hoor!! ook hier op het werk met wat oud-akkermans-collega's.

gr. ellen