Relaxen in Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu Relaxen in Malawi - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Ellen en Erik - WaarBenJij.nu

Relaxen in Malawi

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Erik

15 Maart 2009 | Malawi, Lilongwe

Na het duiken in Tofo zijn we nog in een aantal mooie kustplaatsen geweest. Overal was het stralend mooi weer en hebben we heerlijk in de oceaan kunnen zwemmen. Normaal gesproken komen er in de vakantieperiode veel Zuid Afrikanen naar Mozambique, maar nu in het laagseizoen was het overal erg rustig. En dat was ook wel eens een keer lekker.

Ook met het weer hebben we in Mozambique behoorlijk geboft. De regens bleven een paar dagen weg en in de warmste plaats van het land, Tete, hebben wij het helemaal niet warm gehad maar hebben we wel kunnen genieten van het mooie uitzicht over de Zambezi rivier.

Al met al hebben we een heel mooi gedeelte van Mozambique gezien, maar het land is zo groot dat we ook nog een behoorlijk stuk gemist hebben. Als we in het droge seizoen hadden gereisd, hadden we ook het noordelijke gedeelte van Mozambique willen bekijken, maar ivm de regentijd hebben we besloten via Malawi naar Tanzania te rijden.

En dat is ook geen straf. Malawi is voor Afrikaanse begrippen een klein landje dat voor een groot gedeelte gedomineerd wordt door Lake Malawi. En daar hebben we inmiddels al weer 2 plaatsjes bezocht: Cape McClear en Senga Bay. Het duiken hebben we hier voor gezien gehouden, maar we zijn wel een dag lang wezen snorkelen. En voor een zoetwater meer hebben we daar behoorlijk veel mooie, en vooral veel, vissen gezien. En hebben we ook nog een mooie rode kleur op onze ruggen opgelopen.

Verder doen we het gewoon lekker rustig aan. In één van de lodges hebben we weer veel leesboeken kunnen ruilen dus we lezen er vrolijk op los. En we zijn elke dag natuurlijk druk met koken en boodschapjes doen op lokale marktjes. Bij het ene stalletje koop je een paar eieren, bij het andere stalletje koop je tomaten, in weer een ander stalletje koop je je brood,enz enz. En op deze manier kost boodschappen doen echt veel meer tijd dan bij een supermarkt in Nederland.

Nu zijn we vanuit Lilongwe op weg naar het noorden. Het meer wisselen we een beetje af met de bergen. Verder willen we via het Viphya en Nyika Plateau richting Tanzania rijden en daar weer een aantal nationale parken gaan bekijken.

• 15 Maart 2009 - 20:01

Jeroen:

Een fipo op mijn oudejaarsavond! Dank jullie voor de aankondiging!!!
    Veel plezier in Tanzania!

• 15 Maart 2009 - 20:40

Leny En Bert:

Hallo jongelui,
    Wat een mooie foto's. Wat fijn te lezen dat het jullie zo goed gaat. Nog eventjes en jullie zijn al een jaar onderweg. Malawimeer was wel heel helder zeg. Nou de groetjes van ons Doei!

• 16 Maart 2009 - 07:39

Astrid:

't Ziet er allemaal nog steeds heerlijk uit! Blijf maar lekker genieten.

• 16 Maart 2009 - 18:34

Robert:

Manoman, wat zijn jullie toch heerlijk aan het genieten. En ik geniet heerlijk mee.

• 17 Maart 2009 - 18:34

Diny En Gerrit.:

Dus nu al in Malawi.en dan naar het noorden.veel lezen en lekker eten.ja wat wil je nog meer lekker toch. geniet maar.groetjes ma en pa.

• 25 Maart 2009 - 16:37

Louise & Milan:

Hi from Sodwana!!!! Conditions are fantastic this week! 25m vis on some dives! Still no whale sharks but looking very hard for one! Looking forward to hearing from you and where you are! In Tanzania yet?? ;o)
    Super dui!

• 01 April 2009 - 20:05

Hugo En Viola:

Mooie foto's! We zijn jaloers op jullie duik en snorkeltrips.
    Geniet er lekker van!

• 04 April 2009 - 18:54

Siobhan :

Hoi ellen en erik, zo gaaf om jullie foto´s te zien. Ik ga zelf ook nog naar malawi dus is leuk om jullie verhaal te lezen. Was een goed idee van mijn moeder (paula brink) om me door te sturen naar jullie site. maar ik ga nu nog even verder leyen over jullie stukkje van zuid afrika ben benieuwt wat jullie er van vinden. ik zit namelijk nu al 3 maanden in pretoria. Maar ga jullie verhalen yekker blijven lezen ook al zoijn jullie al op weg naar tanzania.

veel groetjes siobhan